15 July 2009

Cetacean Sanctuary Research 07, 6-12 July


The last week has been a pleasant mix of some of the world most extraordinary animals, wonderful company, fantastic lectures and good food all in the stunning setting that is the Ligurian Pelagos Sanctuary. Sperm whales, Risso’s and striped dolphins in one week, I can only imagine what next week with Tethys might bring…

Tamsin, England

---

Even much better than just whale-watching: to be able to not just passively watch and enjoy whales and dolphins, but to have the feeling that you yourself can actively take part a tiny little bit in the research of those wonderful animals in order to help protecting this important and stunning part of our environment. Many thanks to the friendly, enthusiastic and experienced team for showing and teaching us so much and to the interested, uncomplicated and helpful group! An unforgettable experience we will recommend to all our nature-loving friends!

Betty and Conny, Germany

---

E’ difficile esprimere tutte le emozioni che questa permanenza su Pelagos mi ha regalato. Sono felice di aver avuto la possibilità di ammirare dal vivo la potenza e l’eleganza di queste nobili creature del mare. Continuerò a trasmettere ai miei figli e ai miei nipoti questa ammirazione, insieme al rispetto che questi esseri viventi meritano da parte di tutti. Grazie a tutto il team, che ci ha accolti con garbo e professionalità e complimenti per il vostro lavoro fatto di pazienza e tenacia.

Anna, Italia

---

Beh, cosa dire di questa settimana… come sempre è stata un esperienza meravigliosa. Ho avuto la fortuna di vedere tutto ciò che avevo desiderato. Di sicuro non si tratta solo di osservare un capodoglio o un grampo, ma anche di capire e tramandare ciò che abbiamo visto alle persone che incontriamo! Non c’è cosa più bella al mondo di vedere con i propri occhi la bellezza di questi animali e sentire da vicino la loro forza, anche se in verità sono molto più fragili di noi. Vorrei ringraziarvi per il lavoro che fate ogni giorno. Senza di voi tutta questa bellezza troverebbe presto una fine.

Catia, Svizzera

No comments: